Polak uhonorowany w konkursie Adobe Design Achievement Awards

admin Listopad 13, 2012 0
Polak uhonorowany w konkursie Adobe Design Achievement Awards

Na ceremonii zorganizowanej w ramach konferencji DesignThinkers 2012 w Toronto w kanadyjskim stanie Ontario firma Adobe przedstawiła zwycięzców dwunastej edycji konkursu Adobe Design Achievement Awards (ADAA). Przy organizacji gali współpracowała organizacja Icograda (International Council of Communication Design). Ceremonię wręczenia nagród poprowadzili utytułowani projektanci Sean Adams oraz Noreen Morioka. Za pracę „Radość Fotografowania III” w kategorii „Innowacyjne wykorzystanie mediów tradycyjnych w edukacji” wyróżnienie otrzymał dr hab. prof AHE Leszek Szurkowski.

Tego wieczoru uhonorowano studentów i nauczycieli akademickich, których projekty zostały uznane za najlepsze spośród 41 prac zakwalifikowanych do finału (w całym konkursie zespoły z 70 krajów zgłosiły łącznie niemal 5000 prac). Studenci zajmujący się projektowaniem grafiki, fotografią, ilustrowaniem, animacją, tworzeniem filmów cyfrowych, programowaniem oraz tworzeniem grafiki komputerowej zostali zaproszeni do zgłaszania projektów indywidualnych i grupowych stworzonych za pomocą oprogramowania Adobe. Zwycięskie prace zostały wybrane w 13 kategoriach, takich jak: media interaktywne, film i ruch czy media tradycyjne. Nauczyciele akademiccy zostali wyróżnieni w trzech kategoriach dotyczących nowatorskich metod nauczania. Wszystkie prace finalistów ADAA zostały zaprezentowane w tym tygodniu w specjalnej galerii na konferencji DesignThinkers 2012.

Wśród uczestników konkursu Adobe Design Achievment Awards 2012 nie zabrakło uczestników z Polski. Wyróżnienie w kategorii „Innowacyjne wykorzystanie mediów tradycyjnych w edukacji” za koncepcje wizualną, projekt graficzny oraz większość fotografii i ilustracji podręcznika „Radość Fotografowania III” przygotowanego dla Nikon Polska otrzymał dr hab. prof AHE Leszek Szurkowski. Pracę konkursową można zobaczyć na stronie konkursu http://www.adaagallery.com/2012hm.

Dr hab. prof AHE Leszek Szurkowski jest dydaktykiem na Wydziale Artystycznym Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi oraz wykładowcą Akademii Nikona. Zajmuje się fotografią, foto-ilustracją, projektowaniem książek i wydawnictw. W 1982 roku założył w Kanadzie studio LES INC., które prowadzi działalność w zakresie fotografii, multimediów oraz projektowania graficznego. Od 1964 roku uczestniczył w przeszło 150 krajowych i międzynarodowych wystawach zbiorowych. W latach 1965 – 2012 zrealizował 55 wystaw indywidualnych. Autor szaty graficznej pierwszych numerów „City Magazine”, ekskluzywnego wydania albumów „Chopin” I „Polska” (wydawnictwo BOSZ), okładek książek m.in. Elisabeth Gilbert (w tym „Jedz, módl się, kochaj”) i plakatów oraz kampanii reklamowej do filmu „Katyń”. Zaprojektował i zilustrował m.in. „Miasto Spadających Aniołów” Johna Berendta, „Secesję wrocławską” oraz podręczniki Nikona „Radość fotografowania” i „Kadruj z głową”. Wyznawca holistycznej metody projektowania wydawnictw. Jego prace były drukowane m.in. w “Graphis Photo”, “Communications Art Magazine”, “Graphic Excellence USA”, “Studio Magazine”, “Masters of Photography”, “APA Awards Book”, “How”, “Applied Arts” i „Photo District News”

„W świecie, w którym panuje ogólnoświatowa konkurencja, studenci, którzy potrafią wyrażać swoje pomysły i rozwiązywać problemy w kreatywny sposób, poradzą sobie najlepiej” — powiedział Jon Perera, wiceprezes ds. edukacji w Adobe. – „Promowanie największych talentów z nowego pokolenia projektantów wpisuje się w zaangażowanie firmy Adobe w promowanie kreatywnego myślenia oraz kreatywności w edukacji”.

Adobe oraz Icograda współpracują już od czterech lat. Organizacje zbierają prace członków sieci edukacyjnej Icograda oraz decydują o składzie panelu sędziowskiego, w którym zasiadają specjaliści w dziedzinach: projektowania, sztuki i technologii.


„W czasie, w którym wielkimi krokami zbliża się 50. rocznica istnienia naszej organizacji, Icograda może z dumą spojrzeć wstecz na to, co udało się nam osiągnąć dzięki współpracy z firmą Adobe” – powiedziała Marilena Farruggia, dyrektor zarządzający w Icograda. – „Razem stworzyliśmy międzynarodową platformę, na której młodzi twórcy mogą zaprezentować swoje możliwości, pomogliśmy stworzyć sieć wymiany wiedzy przez ekspertów branżowych oraz powołaliśmy program mentorski dbający o rozwój obiecujących studentów”.

„Dostęp do technologii daje studentom niesamowitą swobodę testowania i w swoich staraniach stworzenia czegoś naprawdę oryginalnego” — powiedziała Fernanda Saboia, dyrektor ds. kreatywnych w Tatil Design, członkini panelu sędziowskiego. – „Zdobycie uznania i poklasku na tak wczesnym etapie kariery jest dla studentów niesamowicie istotne, ponieważ daje im pewność siebie niezbędną do dalszych innowacji i przekraczania dalszych granic wyrażania siebie”.

Prace były oceniane pod kątem ich oryginalności, skuteczności w osiągnięciu celu komunikacyjnego oraz umiejętności posługiwania się produktami Adobe. Zgłoszenia wydziałowe były z kolei oceniane pod kątem nowatorskich technik nauczania oraz rozwoju aplikacji w celu usprawnienia toku nauczania. Pod tym adresem można przeczytać komentarze tegorocznego składu sędziowskiego.

Nagrody dla studentów

  • Animacja: Ainslie Henderson, Edinburgh College of Art, Wielka Brytania
  • Tworzenie aplikacji: Bram Monstrey , Hogeschool West-Vlaanderen (HOWEST), Belgia
  • Projektowanie w przeglądarkach: Vanessa Li, Sheridan College, Kanada
  • Projektowanie i tworzenie gier: Mitchell Brien (przewodniczący zespołu), Swinburne University of Technology, Australia
  • Ilustracja: Yeni Kim, Royal College of Art, Wielka Brytania
  • Projektowanie instalacji: James Coltman (przewodniczący zespołu), University of the Arts London, Wielka Brytania
  • Film: Christopher Lavelle, Sunderland University, Wielka Brytania
  • Projektowanie rozwiązań na urządzenia przenośne: Kirsten Southwell, North Carolina State University, USA
  • Ruchoma grafika: Michael Rigley, California College of the Arts, USA
  • Projektowanie nie w przeglądarkach: Lee Soyoung (group leader), Hongik University, Korea
  • Opakowanie: Richelle Rogers, York University/Sheridan College, Kanada
  • Fotografia: Pablo Jimenez, Academy Of Art University, USA
  • Materiały drukowane: Jeff Han, Art Center College of Design, USA

Nagrody wydziałowe

  • Innowacja w mediach interaktywnych w edukacji: Anna Żyrianowa, St. Petersburg State Academy of Art and Design, Rosja
  • Innowacja w wykorzystaniu filmów w edukacji: Hector Herrera, Ontario College of Art and Design, Kanada
  • Innowacja w wykorzystaniu mediów tradycyjnych w edukacji: Kyuha Shim, Rhode Island School of Design, USA

Autorzy prac indywidualnych oraz przewodniczący zespołów studenckich otrzymali po 3000 USD w gotówce, dyplom zwycięzcy w swojej kategorii oraz trójwymiarowe trofeum, a także pokrycie kosztów przelotu i zakwaterowania na konferencję DesignThinkers w Toronto. Ponadto wszyscy zwycięzcy otrzymali egzemplarz oprogramowania Adobe Creative Suite 6 Master Collection (licencja edukacyjna), z rocznym dostępem do Adobe Creative Cloud, który pozwala na pobranie oraz zainstalowanie jakiegokolwiek programu z pakietu Adobe Creative Suite 6 oraz daje dostęp do online’owego serwisu do synchronizacji, przechowywania oraz dzielenia się plikami. Wszyscy członkowie zwycięskich zespołów otrzymali do wyboru licencje edukacyjne na oprogramowanie Creative Suite 6 Design and Web Premium lub Creative Suite 6 Production Premium. Autorzy prac indywidualnych i przewodniczący zespołów zostali mianowani członkami Młodzieżowego Panelu Doradczego Icograda (Icograda Youth Advisory Panel) i zostali przydzieleni na jeden rok do mentora z sieci Icograda. Zwycięzcy w kategoriach wydziałowych otrzymali takie same pakiety nagród oraz grant naukowy w wysokości 3000 USD dla ich instytucji naukowej.

Prace wszystkich laureatów, finalistów oraz zdobywców wyróżnień honorowych tegorocznej edycji konkursu są dostępne do obejrzenia w Galerii ADAA (wraz z pracami z lat ubiegłych).


Napisz komentarz »

Poprzez dalsze przeglądanie witryny, zgadzasz się na wykorzystanie plików Cookies. Więcej informacji

Zależy nam aby Twoje doświadczenia z naszą witryną były jak najbardziej pozytywne. W planowaniu zmian i kolejnych funkcjonalności posiłkujemy się informacjami uzyskiwanymi dzięki plikom Cookies. Cookies są zwykłymi plikami tekstowymi zapisywanymi w danych przeglądarki internetowej na Twoim komputerze. Pliki te są bezpieczne i nigdy nie zawierają żadnych danych osobowych, albo takich, które pomogłyby w Twojej bezpośredniej identyfikacji. Kontynuując przeglądanie tej strony internetowej wyrażasz zgodę na otrzymywanie Cookies od tej witryny internetowej. Jeśli chcesz, w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące zapisywania Cookies na Twoim komputerze.

Zamknij